Eén van de fundamenten van een ijzersterke bedrijfsfundering? Het effectief inzetten van social media! Social media is een perfect middel om je zichtbaarheid te boosten en je ideale klant te benaderen. Tijd om actief te posten, dus. Maar eerlijk is eerlijk: dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien vind jij het wel lastig om te bedenken wat je nú weer moet plaatsen. Inspiratie kun je nu eenmaal niet toveren. Daarom deel ik de 20 leukste content ideeën voor februari met je. Het is koud buiten, dus pak je warme chocolademelk (of smaakvolle latte) er maar alvast bij!
Let’s get into action!

1. Vertel hoe een gemiddelde werkdag er bij jou uitziet. Wat is jouw routine? Tip: vergelijk dit met een gemiddelde werkdag vóór de huidige lockdown.
2. Interactie is ontzettend belangrijk om te groeien op social media. Maak daarom een poll! Vraag bijvoorbeeld wat het favoriete winterdrankje van je volgers is. Simpel? Ja, maar wel effectief!
3. Je hebt deze week of maand ongetwijfeld een paar leuke afspraken ingepland staan. Was het resultaat positief? Vertel erover in een leuke post!
4. Even lachen is altijd goed; deel een grappige (winter)meme.
5. Geef je volgers een kijkje achter de schermen. Ben je bijvoorbeeld fotograaf? Laat zien hoe een shootday er bij jou uitziet. Ben je eventplanner? Leg uit hoe jij een evenement tot in de puntjes voorbereidt!
6. Licht je aanbod uit. Doe dit met enige regelmaat, zodat (potentiële) klanten precíes weten wat je voor ze kunt betekenen.
7. Aansluitend op het vorige idee: deel antwoorden op veelgestelde vragen (FAQ’s) over jouw aanbod.
8. Het delen van een leuke review is altijd een slim idee. Een review wordt ook wel ‘social proof’ genoemd. Hiermee vergroot je jouw betrouwbaarheid!
9. Heb je de afgelopen maand iets bijzonders meegemaakt op zakelijk of persoonlijk gebied dat interessant kan zijn voor je volgers? Maak er een post over!
10. Laat zien met welke programma’s of producten je werkt.
Nog meer leuke content ideeën

11. Stel jezelf voor. Wie ben je en waarom ben je begonnen als ondernemer? Tip: laat jezelf zien! Investeer bijvoorbeeld in mooie en professionele Personal Branding foto’s.
12. Maak een leuke en educatieve quiz over jouw specialiteit (bijvoorbeeld: interieurstyling, software of marketing).
13. Deel een foto, video of reel van je ideale werkplek.
14. Laat zien welke projecten je de afgelopen maand met succes hebt afgerond, of waar je deze maand mee gaat beginnen.
15. Vertel over een trend binnen jouw vakgebied. Leg dit zo begrijpelijk mogelijk uit, vooral als het vakjargon betreft!
16. Geef praktische tips, waar je volgers gelijk iets mee kunnen. Door kennis te delen laat je zien dat jij een expert bent binnen jouw vakgebied. Dit is een essentiële zet om (potentiële) klanten om te zetten in betalende klanten.
17. Vertel wie jouw rolmodellen zijn op zakelijk gebied. Tip: tag deze rolmodellen in je post! De kans is groot dat ze dit zien (en delen).
18. Deel een opvallende quote of stelling. Spannend? Zeker, en doe dit alleen als het bij je past. Het voordeel is dat opvallende quotes de aandacht trekken, waardoor volgers sneller geneigd zijn om te reageren. Dit geeft de interactie van je account een boost!
19. Vertel over jouw ervaringen als ondernemer. Wat ging (ontzettend) goed en waar heb je juist van geleerd?
20. Last but not least: vraag je volgers welke content zij het meest interessant vinden. Op basis van de antwoorden die zij je geven, kun je jouw contentstrategie verder specificeren. Het resultaat: je bereikt je doelgroep nóg beter!
Aan de slag met een contentkalender
Heb jij tussen dit rijtje een paar goede ideeën gespot? Ga er dan actief mee aan de slag. Ik raad je aan om de posts in te plannen; dat scheelt je namelijk veel tijd en moeite. Dit kun je doen met een contentkalender. Denk je nu: wat houdt zo’n kalender precies in? Goed nieuws: volgende keer vertel ik je er meer over! Houd mijn blogpagina Tips & Tricks goed in de gaten.

Eén reactie