Foto van Rosalie Buding

Rosalie Buding

Founder van Rosalie Media

Het verschil tussen een copywriter en een tekstschrijver

Als ondernemer schrijf je veel verschillende teksten. Teksten voor je website, offertes, e-mails, marketingteksten en captions voor social media. Omdat het best lastig kan zijn een pakkende tekst te schrijven, kun je dit (gedeeltelijk) uitbesteden. Maar bij wie moet je dan zijn; een tekstschrijver of een copywriter? En wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee? 

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: een copywriter schrijft voornamelijk commerciële en wervende teksten. Teksten die echt wat met je doen, waardoor je je telefoon bijna uit je handen laat vallen. Teksten die nét even wat meer steken en prikkelen. Een copywriter speelt vooral in op het gevoel van je publiek en is daardoor zeer geschikt voor het schrijven van webteksten, slogans, nieuwsbrieven en reclameteksten. 

Je bedrijf naar een hoger level tillen

Copywriters zijn, vooral de laatste tijd, erg gewild. Van reclamebureaus tot middelgrote ondernemers; verschillende ondernemers huren een copywriter in die hun bedrijfsverhaal én aanbod op pakkende wijze op papier kan zetten. Het is namelijk knap lastig om echt op te vallen in Google, vooral met zoveel concurrentie. Vooral als het schrijven van teksten niet je sterkste kant is, kan een goede copywriter jouw bedrijf naar een hoger leven tillen. En ja, dat kost misschien wat geld, maar het levert je vooral heel veel op!

Minder commercieel, meer informatief

Een tekstschrijver is een meer algemene, overkoepelende term. Onder tekstschrijvers vallen verschillende soorten schrijvers, waaronder copywriters. Tekstschrijvers schrijven minder commercieel en over het algemeen meer informatief.  Een goede tekstschrijver schrijft bijvoorbeeld nieuwsartikelen, (lange) reportages, handleidingen en achtergrondartikelen.  

Een goede keuze maken

Nu vraag je je misschien af; is elke copywriter dus geen goede tekstschrijver en andersom? Nee, natuurlijk niet. Er zijn ontzettend goede tekstschrijvers die zonder moeite wervende én informatieve teksten uit hun mouw schudden. Het is alleen wel handig dat jij, als ondernemer, weet wat het verschil is. Op die manier kun je de juiste expert inschakelen.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij het schrijven van pakkende teksten? Ik help je graag. Copywriting is mijn specialiteit. En dat niet alleen; je kunt bij mij ook terecht voor branding en social media. Ik creëer een ijzersterke fundering voor je onderneming, zodat jij de leukste klanten bereikt. Neem een kijkje bij mijn pakketten of stuur vrijblijvend een mailtje naar info@rosaliemedia.nl

Meer klanten dankzij wervende teksten

Download het e-book en ontdek in 10 simpele stappen wat dé geheimen zijn van een succesvolle wervende tekst!

Wervende teksten leren schrijven - Rosalie Buding - Rosalie Media

Meer klanten dankzij wervende teksten

Download het e-book en ontdek in 10 simpele stappen wat dé geheimen zijn van een succesvolle wervende tekst!

Wervende teksten leren schrijven - Rosalie Buding - Rosalie Media

Vond je dit een interessant artikel? Deel het!

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook mijn andere tips & tricks

Social media
Rosalie Buding

De 20 leukste content ideeën voor februari

Eén van de fundamenten van een ijzersterke bedrijfsfundering? Het effectief inzetten van social media! Social media is een perfect middel om je zichtbaarheid te boosten en je ideale klant te benaderen. Tijd

Lees verder »

Contact

Neem vrijblijvend contact met me op!